فرق دورس و هودی چیست؟

تُرسه
6 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فرق دورس و هودی چیست؟

اخیرا انتخاب و ترجیح افراد لباس راحت و در عین حال شیک است. بی شک دورس و هودی جزء راحت‌ترین و کاربردی‌ترین لباس‌ها در کمد لباس هایتان است. این لباس‌ها گرم، راحت و کژوال هستند که در فصل سرد استفاده می‌شوند. برخی از افراد این دو را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند اما این دو فرق‌هایی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فرق دورس و هودی در چیست؟

فرق دورس و هودی

دورس، هودی و سویشرت مناسب فصول سرد هستند که در استایل های کژوال قرار می گیرند. اگرچه که ممکن است در نگاه اول دورس و هودی یکی به نظر برسند اما همانطور که گفته شد آن ها تفاوت هایی از نظر ظاهر، الگو و نحوه ست کردن با یکدیگر دارند که در ادامه به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

هودی جنسی نخی و پنبه ای دارد و گاهی داخل آن از پشم استفاده می کنند که برای هوای سرد بسیار مناسب است. بارزترین ویژگی لباس هودی داشتن کلاه و جیبی است که معمولا به صورت یکسره در قسمت پایین لباس قرار دارد و آن را از دیگر لباس های گرم متمایز کرده است. هودی انواع مختلفی دارد که شامل:

  • هودی جلو بسته
  • هودی جلو زیپ دار
  • هودی دکمه دار

اخیرا به دلیل افزایش طرفداران هودی، بسیاری از برندها به دنبال طراحی های جذاب و متفاوت برای این نوع از لباس پاییزی هستند.

معمولا لباس ها از نظر جنس پارچه با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت بین هودی و دورس نیز به راحتی مشاهده می شود؛ Dors پارچه نسبتا ضخیمی دارد که با ماشین گرد بافت تهیه می شود که در قسمت بیرونی آن متراکم و در قسمت درونی به صورت تارهای نخی است. برای دوخت این لباس معمولا از پارچه تریکو استفاده می شود. انواع پارچه دورس شامل دو نخ، سه نخ و گلسی است که در پوشاک متنوعی استفاده می شود مانند لباس های ورزشی، گرمکن ها، شلوار و سویشرت بچگانه و مردانه. پارچه های دورس به دلیل رنگ های متنوعی که دارد در لباس های کودکان کاربرد زیادی دارند.

یکی دیگر از تفاوت های دورس و هودی در طول لباس است؛ به این معنی که هودی قد بلندتری نسبت به دورس دارد. علاوه بر این کنار کلاه هودی، بندی وجود دارد که برای تنظیم دور کلاه استفاده می شود، این ویژگی در دورس وجود ندارد. همچنین پارچه دورس ضخیم تر از هودی است.

ست کردن با هودی

حال که می توانیم دورس و هودی را از یکدیگر تشخیص دهیم، بهتر است به سراغ ست کردن با هودی برویم. یکی از جذاب ترین پوشاک پاییزه هودی است؛ شما می توانید در جلسات کاری خود، مهمانی های دوستانه و رسمی، سفر و ورزش هودی بپوشید و استایلی کژوال و شیک داشته باشید.

هودی با شلوار جین

این ترکیب، قدیمی است اما از مد نمی افتد، اگر می خواهید در جلسات نیمه رسمی شرکت کنید بهتر است هودی را با شلوار جین به همراه پافر یا کت رسمی ست کنید. این استایل با شلوار جین و نیم بوت با رنگ مناسب می تواند بسیار شیک باشد. این استایل برای افرادی که علاوه بر رسمی بودن به دنبال راحتی نیز هستند، گزینه مناسبی خواهد بود و در همه جا از خیابان تا دانشگاه و محل کارشان می توانند بپوشند.

هودی در استایل مردانه

استفاده از شلوار جین مردانه به همراه هودی که رنگ خنثی دارد و کاپشن بدون کلاه یک استایل مناسب برای افرادی است که می خواهند در یک دورهمی دوستانه شرکت کنند. البته می توانند از شلوارهای پارچه ای و کفش رزوانه در کنار هودی استفاده کنند و استایل بسیار جذابی برای خود طراحی کنند.

هودی با شلوار اسلش

در تیپ های ورزشی می توان هودی را در کنار شلوار اسلش هم رنگ و کفش اسپرت با رنگ خنثی استفاده کرد. این استایل هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است. این ترکیب می تواند در کنار کلاه بافتنی و پافر بسیار جذاب باشد.

سخن پایانی

دورس و هودی به سادگی با شلوار جین و هر لباس زمستانی مثل کاپشن یا اورکت ست می شوند. با هر دوی آن ها می توانید استایلی کژوال داشته باشید و راحت و بدون دردسر از بین لباس های خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.  همچنین برای مطالعه چگونه استایل پاییزی داشته باشیم؟ کلیک کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.