۴ نکته مهم در خصوص انتخاب لباس خواب

تُرسه
7 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
۴نکته مهم در خصوص انتخاب لباس خواب

اگر در اینترنت به دنبال نکاتی در خصوص داشتن خواب شبانه راحت بگردید، دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی تنظیم ساعت بدن، اجتناب از چرت زدن در وسط روز و حذف عواملی که موجب حواس پرتی شما می‌شود را دریافت خواهید کرد؛ اگرچه ثابت شده است که این فعالیت‌ها در خواب راحت موثر هستند، اما لازم است یک عنصر حیاتی دیگر را نیز در نظر بگیرید و آن انتخاب لباس خواب است.

انتخاب لباس خواب مناسب 

اگر لباس خوابی را انتخاب می‌کنید که پوشیدن آن در حالت ایستاده ناراحت کننده است، خوابیدن در آن بسیار ناراحت‌کننده‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، اگر تعریق شبانه دارید، لباس خواب گزینه مناسبی برای شماست. در این مقاله به نکاتی که باید هنگام خرید لباس خواب در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد.

پارچه ای را انتخاب کنید که برای شما راحت باشد

افراد مختلف حساسیت‌های پوستی متفاوتی دارند. در حالی که برخی از افراد پارچه نخی را راحت می‌دانند، برخی دیگر ممکن است به این نوع پارچه حساسیت داشته باشند. هنگامی که شما لباس خواب را انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است که ابتدا سعی کنید به نوع پارچه آن توجه کنید. در این بخش رایج‌ترین پارچه‌های لباس خواب را معرفی خواهیم کرد.

  • نخی

پارچه‌هایی که از جنس نخ هستند، وزن کمتری دارند به همین دلیل راحتی و آرامش بیشتری را منتقل می‌کنند. همچنین، این نوع از لباس‌ها موجب می‌شوند هوا به پوست برسد. اما در نظر داشته باشید که لباس نخی مانند یک عایق عمل می‌کند و ممکن است برای اشخاصی که در طول شب تعریق دارند، گزینه مناسبی نباشد.

  • ابریشمی

همانطور که می‌دانید پارچه‌های ابریشمی گران قیمت هستند و همین موضوع موجب قیمت بالای لباس‌های ابریشمی شده است البته در کنار قیمت بالا، آن‌ها ویژگی‌های فوق العاده و خاصی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تنظیم دمای بدن در طول شبانه‌روز است؛ به عنوان مثال، هنگامی که احساس سرما می‌کنید، این لباس می‌تواند بدن شما را گرم نگه دارد و برعکس هنگامی که بدن شما گرم می‌شود این لباس می‌تواند بدن شما را خنک کند.

  •  بامبو

همانطور که از اسم این نوع پارچه‌ها مشخص است، آن‌ها گیاهی و از الیاف گیاهان تهیه می‌شوند و طبیعی هستند. اگر آلرژی یا حساسیت دارید، پارچه بامبو گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. لباس‌هایی که با بامبو تولید می‌شوند دارای ویژگی‌هایی هستند که عبارت هستند از:

    • موجب ثبات دمای بدن در طول شبانه روز می‌شوند و باعث می‌شوند گرما و سرمای زیادی را حس نکنید.
    • موجب جذب رطوبت می‌شوند.
  •  پشمی

این نوع از لباس خواب‌ها مناسب فصل پاییز و زمستان هستند. ممکن است لباس‌های پشمی کمی آزاردهنده باشند، اما می‌توانند از شما در برابر سرما محافظت کنند. یکی از معایب لباس خواب‌های پشمی این است که موجب می‌شود هوا به خوبی جریان پیدا نکند که این امر موجب اذیت شدن پوست می‌شود. 

  •  فلانل

ضخیم بودن پارچه فلانل، آن را به بهترین گزینه برای لباس خواب در فصل سرد تبدیل کرده است. وزن این لباس‌ها زیاد است و همین موضوع موجب می‌شود تا در طول شب بدن گرم نگه داشته شود. این پارچه‌ها اجازه جریان هوا را می‌دهند، به همین دلیل برای پوست مفید و از تعریق شبانه جلوگیری می‌کنند.

به سایز لباس خواب دقت کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید لباس خواب باید به آن دقت کنید، انتخاب سایز در هنگام خرید لباسهای زنانه است. شما باید لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید؛ بنابراین این لباس‌ها باید گشاد و آزاد باشند. پیشنهاد ما این است که لباس خواب خود را دو سایز از سایز اصلی خود بزرگتر خریداری کنید.

این نکته را فراموش نکنید که این محصول نباید دارای زیپ، دکمه یا کش محکم باشند؛ زیرا موجب برهم زدن آرامش شما در طول شب می‌شوند. توصیه می‌کنیم که این لباس‌ها تعلقات کمتری داشته باشد.

از رنگ روشن برای لباس خواب استفاده کنید

در انتخاب لباس خواب، به رنگ آن توجه کنید و لباسی را خریداری کنید که رنگ آن روشن و ملایم است مانند: سفید، صورتی، آبی و یاسی. سعی کنید از لباس خواب‌هایی که رنگ تیره دارند، دوری کنید.

پوشش هایی برای پاهای خود در نظر بگیرید

داشتن پاهای سرد در طول شب یکی از دلایل اصلی بی‌خوابی شما است. از سوی دیگر پاهایی که در طول شب گرم هستند نیز باعث گرم شدن بیش از حد بدن شما خواهند شد. بهتر است هنگام خواب پاهای خود را با جوراب های سبک بپوشانید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب چگونه سایز لباس خود را تشخیص دهیم؟ را از سایت ترسه مطالعه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.