چگونه سایز لباس خود را تشخیص دهیم؟

تُرسه
6 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چگونه سایز لباس خود را تشخیص دهیم؟

همانطور که می‌دانید دانستن سایز تنمان یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب لباس مناسب است؛ پس برای این که خوش استایل به نظر برسیم نیاز است تا سایز دقیق خود را بدانیم. لباس‌های گشاد یا تنگ علاوه بر اینکه باعث می‌شوند استایل ما ظاهر خوبی نداشته باشد، ممکن است احساس راحتی هم با آن‌ها نداشته باشیم. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه سایز لباس خود را تشخیص دهیم؟

معرفی سایز بندی لباس ها

احتمالا زمانی که در حال خرید پوشاک بوده‌اید، برچسب‌های روی لباس نظرتان را جلب کرده است. معمولا بر روی این برچسب‌ها سایزهای مختلفی را دیده‌اید که مناسب سایز و اندازه هر فردی دوخته شده است و با توجه به سایزهای استاندارد سایزبندی شده‌اند. 

ممکن است شما هم متوجه متفاوت بودن عدد سایزها بر روی لباس‌های مختلف شده‌ باشید، این موضوع به دلیل متفاوت بودن استانداردهای جهانی است. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

سایز لباس‌ها براساس استانداردهای جهانی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت هستند از:

  • سیستم آمریکایی 
  • سیستم اروپایی 
  • سیستم انگلیسی

شاید جالب باشد که بدانید اخیرا، در لیست بالا سیستم ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی هم قرار گرفته است. با توجه به مطالب گفته شده، یک پوشاک در هر کدام از سیستم‌های بالا با عددی متفاوت بر روی برچسب نشان داده است. به عنوان مثال، یک شومیز که در سیستم اروپایی سایز ۳۸ دارد، در سیستم آمریکا با سایز ۸ و در سیستم انگلیس با عدد ۱۰ بر روی برچسب‌ها نشان داده است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که در ایران سیستم سایزبندی استاندارد براساس کدام سیستم انجام می‌شود؛ سایزبندی در ایران براساس سیستم اروپایی صورت می‌گیرد. اما باتوجه به اینکه بعضی از اشخاص در کشورمان به دلیل عدم تناسب نیمه پایینی و نیم تنه بالایی تنشان نمی‌توانند یک سایز برای یک استایل کامل خود استفاده کنند، بنابراین می‌بایست برای هر کدام سایز متفاوتی را خریداری کنند.

در سیستم انگلیس، اندازه‌گیری بر اساس استاندارد BS 3666 صورت می‌گیرد؛ این سایزبندی از ۸ تا ۳۲ است و سایزبندی اروپایی یا ایرانی که در بسیاری از لباس‌ها دیده می‌شود از ۳۴ تا ۵۸ است. 

در تصویر زیر سایزبندی بر اساس تمام سیستم‌های استاندارد دنیا مشخص شده است؛ برای مثال، سایز ۴۴ اروپایی در انگلیس ۱۶، در ژاپن ۱۷، در آمریکا ۱۴ یا اندازه لارج که به اختصار L نشان داده می‌شود، است.

لازم است بدانید که علاوه بر سایزبندی‌های گفته شده، سایزبندی‌ها تقسیم‌بندی دیگری هم دارند که با توجه به پوشاک مختلف(کت، شلوار، پیراهن، تی شرت) متغیر است.

هدف اصلی فروشگاه تُرسه تولید لباس‌هایی راحت برای تمام سایزها و به طور ویژه برای پلاس سایز است؛ جدول سایزبندی در صفحه همه محصولات وجود دارد تا شما بتوانید با خیال آسوده سایز مورد نظر خود را انتخاب و خرید خود را انجام دهید. در زیر جدول سایزبندی فروشگاه براساس دور سینه، دور باسن و قد را می‌توانید مشاهده کنید.

نکات مهم در هنگام اندازه گیری

بهتر است نکات زیر را در هنگام اندازه‌گیری رعایت کنید تا بتوانید سایز لباس خود را دقیقتر اندازه گیری کنید؛ این نکات شامل:

  • پوشیدن لباس نازک در هنگام اندازه‌گیری
  • نخوردن خوراکی زیاد قبل از اندازه‌گیری
  • استفاده از متر استاندارد
  • کمک گرفتن از فردی دقیق جهت اندازه گیری
  •  صاف بایستید و شانه‌هایتان را به رو به عقب قرار دهید. گردنتان را صاف و کمرتان در راستای بدن‌ باشد

سخن پایانی

هر کدام از ما سایزهای مختلفی داریم که از آن آگاه هستیم، با این وجود اگر بدون تست و پرو لباسی آن را خریداری کنیم، خرید ریسکی خواهیم داشت؛ هر چند که برندهای مشهور لباس در جهان دارای سایزهای استانداردی هستند اما می‌بایست نسبت به استاندارد‌های اصلی سایز پوشاک در کشورهای مختلف آگاه باشیم تا بتوانیم برای خودمان یا دیگران دقیق‌تر و با اطمینان بیشتری خرید کنیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.